28. svibnja 2019.
POZIV UČENICIMA NA SUDJELOVANJE U ERASMUS+ VITIKULTURA 2019. - PORTUGAL
Uvjete natječaja možete pročitati klikom ovdje
14. lipnja 2019.
Odabrani učenici sudionici mobilnosti u projektu Vitikultura
Slijedom poziva na prijavu za sudjelovanje učenika u projektu Vitikultura , na natječaj se prijavilo 17 učenika programa agroturistički tehničar i agrotehničar od kojih je 11 odabrano za sudjelovanje u mobilnosti. Kriteriji vrednovanja i odabira te popis odabranih sudionika nalazi se u prilogu.
Prilog: popis i kriteriji
10. rujna 2019.
Početak priprema VITIKULTURA 2019.
S početkom nove školske godine započinju i pripreme sudionika mobilnosti. Do odlaska na samu mobilnost 5. listopada učenici se sudjelovati na pripremnim radionicama koje će se održavati u školi prema dogovoru s učenicima.
- Radionica zaštite na radu – prof. Rapanić – specijalist zaštite na radu (2 školska sata)
- Jezična radionica – prof. Hrga – prof. engleskog jezika (10 školskih sati)
- Geografska i kulturološka radionica – prof. Klarić – prof geografije i povijesti (2 školska sata)
- Psihološko-pedagoška radionica – školska psihologinja i školska pedagoginja (2 školska sata)
- Pripreme iz praktičnih znanja – školski vinski praktikum prof. Skračić - tijekom rujna
Tjedan dana prije polaska održat će se roditeljski sastanak. Dolazak roditelja je obavezan, a točan termin sastanka odredit će se u dogovoru s učenicima i roditeljima.
7. listopada 2019.
Učenici su krenuli na dalek put
Nakon odrađenih priprema, pomnog planiranja puta i tijeka stručne prakse te detaljnog informiranja roditelja i učenika, naši mladi putnici uputili su se u petak 4. listopada 2019. u kasnim večernjim satima autobusom u Zagreb odakle avionom u subotu 5. listopada putuju za Portugal gdje će se stručno usavršavati. Učenike prati profesorica Vesna Režić Dereani.
Putnicima želimo sretan put i uspješno odrađenu stručnu praksu.
Praksa Vitikultura - 2018-1-HR01-KA102-047187
Učenici tijekom tjedna marljivo rade u vinarijama te svoje radne dnevne obaveze završavaju ispisivanje dnevnika rada i pisanjem izvještaja za stranice škole. Vikendi su rezervirani za kulturne obilaske i obnavljanje radne energije za sljedeći radni tjedan.
U prilogu se nalaze izvještaji učenika:
10. listopada 2019.
Uživo iz Portugala
Dio učenika naše škole iz smjerova agroturistički tehničar i agrotehničar dobio je jedinstvenu priliku stručnu radnu praksu odraditi u vinarijama u Portugalu, u blizini Lisabona. Zahvaljujući ERASMUS+ programu EU koji je usmjeren jačanju znanja i vještina te zapošljivosti, učenici će provesti 20 dana u portugalskim vinarijama i vinogradima gdje će učiti o plemenitoj vještini proizvodnje vina, od vinogradarstva do fermentacije, njege i finalizacije vina. Osim rada u vinarijama, bit će mjesta i za upoznavanje portugalskog načina života, povijesti, kulture i znamenitosti, jer su vikendima organizirani izleti na najzanimljivija mjesta u Portugalu.
Uzbuđenje je pri polasku bilo na vrhuncu, mnogima je ovo bio prvi let avionom i prvo dulje putovanje u životu. Ali, kad su učenici iz aviona ugledali obrise Lisabona, sreći nije bilo kraja.
Udobno smo se smjestili u hostelu u gradiću Montijo blizu Lisabona i već sutradan krenuli u prvi obilazak.
Ponedjeljak je bio prvi radni dan, predviđen za posjet srednjoj školi, koja nam je domaćin u Portugalu te prvi obilazak i dogovor s vinarijama.
Utorak je već bio normalni radni dan, a naši učenici su se odmah iskazali radnim entuzijazmom.
Ponešto od atmosfere možete vidjeti na slikama i video snimkama. Javljat ćemo se i dalje s novim prilozima.
Vesna Režić Dereani, prof.
Natjecaj 2019. VITIKULT.pdf
Izvjesce Fernao Po.pdf
Izvjesce Marcolino Freitas.pdf
Projekt Erasmus+: Education for global responsibility – Obrazovanje za globalnu odgovornost
Na sastanku Ujedinjenih naroda u rujnu 2015. Svjetski čelnici su se dogovorili o novom 15-godišnjem globalnom programu za održivi razvoj kojem je ciljna godina 2030. i koji sadrži 17 ciljeva održivog razvoja.
U školskoj godini 2017/2018 naša škola se uključila u projekt Education for global responsibility koji obuhvaća 17 ciljeva održivog razvoja razrađenih kroz 40 radionica. Tijekom školske godine trebalo je odabrati 10 radionica i održati ih u razredu.
Radionice su održane u 2.e razredu za vrijeme satova razredne zajednice.
Radionice su osmišljene na zabavan i edukativan način te su se učenici uključivali, sudjelovali, raspravljali i razmišljali kako svijet učiniti boljim.
Za dobivanje certifikata bilo je potrebno ispuniti upitnik s detaljnim opisom škole i školskih aktivnosti kao i kratkim opisom radionica koje su provedene.
Više u našoj fotogaleriji
Izvor: Daria Maljković, prof.
Portugal 2018.
Učenici programa Agroturistički tehničar i Poljoprivredni tehničar opći uspješno su odradili mobilnost u okviru projekta Dematra - Development of Management in Tourism in Rural Areas.
Šestnaest učenika u pratnji dviju profesorica 17 je dana boravilo u gradiću Montijo i odradilo stručnu praksu na agroturističkim imanjima Camp, Sirius i Lagos Campo e Aventura. Najvažniji cilj stručne prakse – ostvarivanje ishoda predviđenih projektom, je ostvaren, a uz njega su učenici stekli i iskustvo rada u inozemstvu, u interkulturalnoj sredini, upoznali nove običaje i način života u novoj, njima nepoznatoj sredini.
Učenici su se upoznali s organizacijom rada agroturističkog imanja i održavanja istog. Kroz provedbu i organiziranje grupnih turističkih posjeta unaprijedili su i poslovne komunikacijske vještine. Upoznali su i aktivno sudjelovali u ekološkoj proizvodnji poljoprivrednih kultura, hidroponskom uzgoju bilja, uzgoju i brizi za životinjama na agroturističkim imanjima.
Osim stručne prakse na imanjima koja se odvijala radnim danima, učenici i profesori su vikende provodili u obilascima kulturnih znamenitosti grada Lisabona i time upotpunili svoj boravak u Portugalu.
Nastavnici-pratitelji pratili su njihov napredak na stručnoj praksi, imali su priliku posjetiti različite kompanije i upoznati se s njihovom strukturom i organizacijom.
Po završetku projekta učenici će dobiti potvrdu-certifikat o sudjelovanju u projektu od škole i partnerske ustanove, kao i Europass Mobility Document u kojem će biti podaci o stečenim kompetencijama.
Suradnja s partnerskom školom je još jednom bila uspješna te se odabir AFPDM-a ESCOLA PROFISSIONAL DO MONTIJO kao projektnog partnera još jednom pokazao kao dobra odluka.
Nova školska godina donosi nam nove ERASMUS + projektne aktivnosti, a samim tim nove vještine, kompetencije i iskustva za učenike, nastavnike i Školu.
-
Jezična – Ognjen Hrga, prof.
-
Kulturološko – geografska, Vinko Klarić, prof.
-
Psihološka – Ivančica Grubišić, školska psihologinja
-
Edukacija zaštite na radu, Marija Rapanić, prof.
-
Priprema iz stručnih znanja – M. Midžor prof, M. Bjeliš prof.
Dematra - Development of Management in Tourism in Rural Areas
-
U prilogu se nalazi lista učenika
Portugal, 18.4.2017. do ....
Trindade - Improvement of competences and skills through the partnership - fotogalerija
Portugalske vijesti
Dan nakon putovanja i dolaska u Portugal u jutarnjim satima (oko jedanaest ujutro) organiziran je prijevoz učenika sudionika mobilnosti iz hostela do škole domaćina – Escola Proffisional do Montijo (AFPDM). AFPDM je mješovita srednja strukovna škola u Montiju, malom priobalnom gradiću, koji je od glavnog grada Portugala udaljen svega tridesetak kilometara. Za razliku od hrvatskih strukovnih škola, koje se većinom drže samo jedne grane gospodarstva, AFPDM svojim učenicima nudi više smjerova obrazovanja iz četiri grane gospodarstva – elektronike, informatike, turizma i poljoprivrede.
U atriju škole su nas dočekali Ana Marcellino, voditeljica projekta, i Joao Martins, direktor škole. Vodili su nas kroz detaljan obilazak školskog prostora. Same predavaonice su iznimno opremljene i posebno specijalizirane da bi zadovoljile potrebe određene struke. Osim odličnih učionica, ni druge prostorije nisu ništa manje impresivne. Knjižnica AFPDM-a je prepuna knjiga; od rekreativnih štiva i lektira do strukovnih knjiga i zabavnih časopisa, svaki učenik će definitivno naći ono što traži.
Posebno se ističe prostorija čija je namjena pomoć i savjetovanje učenika i građana Montija u smišljanju i realizaciji projekata i poslovnih organizacija. Odmah do te prostorije se nalazi velika konferencijska sala kapaciteta sto pedeset ljudi, u kojoj su također moguće i videokonferencije. Osoblje škole, osim što je veoma profesionalno, također se iznimno brine za dobrobit i budućnost njihovih učenika. Jedan dio osoblja je zadužen za zapošljavanje, a drugi za stipendiranje učenika nakon što završe srednjoškolsko obrazovanje.
Nakon detaljnog obilaska škole, voditeljica projekta nas je kroz kratku PowerPoint prezentaciju upoznala s planom i programom samog projekta, te sa slobodnim aktivnostima vikendom.
Sljedećeg dana ujutro je jedna grupa učenika otišla na ergelu Rio Frio, koja je udaljena dvadesetak kilometara od Montija. Ergela je najpoznatija po uzgoju Cruzado Portugues konja. Cruzado znači križanac, što hoće reći da ergela križa određene pasmine kako bi dobili konje s traženim karakteristikama – izdržljivi konji za polo, brzi konji za trke, itd.
Na ergeli smo dobili adekvatnu obuću, te nas je dočekala lokalna veterinarka, koja nas je provela kroz cijelu ergelu. Vidjeli smo konjušnicu u kojoj se drže pastusi. Konjušnica je trenutačno u procesu ekstenzivne renovacije, tako da je samo polovica zgrade u funkciji. Nakon toga smo vidjeli ograđeni pašnjak na kojem su smještene kobile. Također smo vidjeli odvojeni dio pašnjaka za kobile i njihovu ždrjebad, te dio za parenje gdje se formira privremeno krdo od nekoliko toplih kobila i rasplodnog pastuha.
Vratili smo se u konjušnicu te su nam zadali zadatak da pometemo cijelu prostoriju. Trebali smo paziti da ne dižemo prašinu (preventivu smo postigli tako što smo prolijevali vodu po podu prije metenja) zbog opasnosti od plućne sipljivosti – nadušljivosti. Također smo promatrali pranje i timarenje konja.
Istog jutra druga grupa od šest učenika je otišla na farmu Chula. Tamo nas je dočekala radnica farme koja nas je cijelo vrijeme pratila i upućivala na rad i postupke s životinjama. Nakon što smo dobili odjeću i obuću za rad, pošli smo pomusti krave koje su se, zbog sigurnosti radnika, nalazile u stojnici. Mlijeko koje smo pomuzli, prekontrolirali smo i spremili uzorak za analizu. Zatim smo preko sonde nahranili tek oteljenu telad, te dali mlijeko starijoj teladi. Nakon što su popili mlijeko, izvršili smo pregled vidljivih sluznica i mjerenje temperature digitalnim toplomjerom. Kod sve teladi, temperatura je varirala oko 38°C (osim kod jednog teleta koje je izgubilo vid zbog uboda otrovnog kukca). Zatim smo istu telad vakcinirali, te im dali antibiotike protiv raznih bakterija. Kada smo završili s time, oprali smo pojilice i ulili vodu odraslim govedima, te se ponovno vratili teladi, gdje smo mijenjali vodu i pregledavali hranu; po potrebi smo dodavali granuloznu hranu. Očistili smo nastambe, dodali slamu i izbacili suvišnu slamu, te naposljetku otišli nahranili i napojiti koze.
Treća grupa učenika je stigla na farmu Macanno. Nas 8 se podijelilo po sektorima. 3 u sektor za goveda, a 5 u sektor za svinje. Ja sam sa svoje dvije kolegice otišla u sektor za goveda. Tu sam se upoznala detaljno s pristupom govedima i dnevnom brigom za njih. Gledali smo vaganje i hranjenje junadi pomoću stroja…Stroj radi na principu da prvo izvaže mliječnu kravu, te je fiksira pomoću pomičnih vratašaca iz kojih samo viri glava krave. Nakon toga su pustili junad koja se pomoću otvora kraj vimena uspjela dokopati sisa krave. Prije dopuštanja da june priđe vimenu, sise moramo dobro opipati i obrisati zbog opasnosti od mastitisa. Nakon toga smo hranili odbačeno tele staro 2 dana pomoću sonde sa kantom koju smo ugurali pažljivo u grkljan te opipom provjeravali je li sonda u grkljanu(opasnost od ulaska u pluća).Pokazivali su nam svoje markice koje služe za registraciju za daljnje upotrebe. Markica je narančaste boje s oznakom PT(Portugal). Za kraj smo sortirali i izdvajali goveda za umjetno osjemenjivanje. Naučili smo kako se ponašati prema krdu i prema pojedinim govedima. Naučili smo da su ženke mnogo nemirnije od mužjaka, te da se trebamo paziti goveda u malim grupama jer su tada puno agresivnija. Ništa to ne bismo naučili bez pomoći našeg mentora Josea.
Ivana Šolić, Antonija Koljanin i Katarina Borić, 2.a
TRINIDADE PROJECT – DAY THREE 21.4.
RAD NA ERGELI
Danas smo ponovno obavljali radove sanitarne prirode na ergeli Rio Frio. Naš mentor Jose nam je zadao zadatak da pometemo sijeno koje je ispalo u transportu ispred pašnjaka gdje drže kobile .Ovaj posao se također može smatrati hranidbenim poslom, jer smo morali razlikovati jestivo od nejestivog sijena. Nejestivo sijeno smo vilama ubacili u plastični kontejner, a jestivo smo davali konjima. Nakon obavljenog posla su nas odvezli na ručak
RAD NA FARMI GOVEDA
Došao sam na farmu u 08:00 h i tu su nas kao i jučer dočekali radnici. Uzeo sam opremu i krenuo na teren. Tu smo se ja i još troje učenika upoznali s mladim radnikom koji radi s govedima, on nas je proveo po farmi i objasnio gdje se što nalazi. Nakon tog obilaska gledali smo kako stavljaju krave u stojnice i uče mladu telad kako se hraniti. Međutim dok bi neke krave bile u stojnici, tehničar bi uvidio da boluju od mastitisa i onda im dao lijek. Zatim smo proveli vakcinaciju na mladom teletu koji boluje od dijareje. Došlo je vrijeme doručka i tada smo se malo odmorili… Mene i još jednog učenika je radnik odveo na drugi dio farme, gdje se obavljala tuberkulinizacija i ostali veterinarsko-sanitarni poslovi, jer se ta telad sprema za izvoz. Nakon tuberkulinizacije i razgovora s veterinarom, završio je i moj drugi radni dan.
RAD NA FARMI MLIJEČNIH KRAVA I KOZA
Na farmi Chula, dana 21.4.2017. godine u 08:00 sati, grupa od šest učenika došla je obavljati praktičnu nastavu. Kada smo došli dočekala nas je radnica s farme, koja nam je ujedno bila i mentorica. Uz njenu pratnju i pomoć, naš prvi zadatak bio je označiti mladu telad ušnim markicama. Nakon toga smo tu istu telad napojili mlijekom u koje je bila dodana određene količina Gabrocol praha. Kada smo to napravili, oprali smo sve posude za vodu koje se nalaze u štali s većim telićima. Zatim smo otišli izmjeriti temperaturu, vakcinirati te dati antibiotik teladi koju smo prethodno označili ušnim markicama. Nakon toga smo dobili zadatak da očistimo bazen za dezinfekciju papaka kravama prije mužnje. Bazen smo napunili čistom vodom i dodali plavi prah za dezinfekciju. Naš posljednji zadatak bio je nahraniti i napojiti koze. Nakon toga smo pošli s mentoricom do bolesnog teleta kojemu je ona izvadila krv za daljnje pretrage iz vratne vene, dok smo mi pridržavali tele.
RAD NA FARMI SVINJA
Danas smo u 8:00 sati ujutro stigli na farmu Macanno gdje smo bili i jučer ,no danas smo posjetili druge dijelove farme .Ja sam otišla ovaj put u sektor sa svinjama gdje me je dočekala moja današnja mentorica Carolina…Odvela nas je u prostoriju u kojoj su se nalazile krmače koje su se oprasile tek nekoliko dana ili sati prije, tu smo pregledali legla, zapisali broj rođenih praščića, umrlih ili zgnječenih ,te dali krmača treba uzimati neke medikamente ili prasad. Neka prasad je bolovala od dijareje…Nakon pregleda legla i njihovog čišćenja prešli smo na hranjenje. Mentorica mi je ljubazno objasnila postupak, te sam skupa sa svojom kolegicom koja je prosipala prašinu po nastambi koja služi za nakupljanje vlage, stavljala hranu prasadi. Dok je mentorica davala vitamine prasadi i cijepila pojedine neoprašene krmače sa cjepivom koje potiče trudove mi smo riješili sve nastambe, opskrbili ih hranom, vodom i prašinom. Nakon što smo završili posao u sektoru oprašenih krmača i krmača spremnih za parenje prešli smo na sektor rasplodnih krmača. Tu smo se upoznali sa umjetnim osjemenjivanjem krmača. Prvo smo očistili par nastambi od fekalija pa smo prešli na pregled estrusa krmača…Označili smo crvenim sprejem krmače pod estrusom, pripremili instrumente i izvadili spermu iz hladnjaka, sperma se nalazila u kesicama pod temperaturom od 15 stupnjeva. Gazom smo obrisali stidnicu i sklopili sondu sa aplikatorom te sondu sa djelom gdje se prihvati kesica. Aplikator sa sondom smo namazali lubrikantom i pažljivo pomoću njega aplicirali spermu. Nakon toga oplođene krmače smo označili sa markicom narančaste boje.
22.04.
Dana 22.04.2017. u 09.30 sati, nakon doručka, autobusom smo iz Montija krenuli prema Lisabonu, uz pratnju nastavnika i vodiča. Put do Lisabona trajao je 30 minuta, a išli smo preko mosta Vasco da Gama, koji je ujedno i najduži most u Europi (18km).
Autobusom smo došli do akvarijuma Oceanario de Lisboa. Obilazak akvarijuma trajao je 2 sata, a tijekom njega vidjeli smo više od 1000 vrsta riba.
Nakon što smo završili s obilaskom, otišli smo do suvenirnice, te smo nakon toga prošetali obalom do obližnjeg parka. U parku smo pojeli ručak koji smo prethodno ponijeli iz hostela. Poslije toga smo krenuli u „Dolecita“, najveći trgovački centar u Lisabonu, gdje smo imali 3 sata slobodnog vremena.
Zatim je po nas došao autobus, te smo se oko 17:30 vratili u hostel. Nakon što smo kratko odsjeli i odmorili se, krenuli smo na večeru, gdje smo bili od 19:30 do 20:30. Nakon toga smo obišli grad i vratili se u hostel.
Antonia Koljanin &Ira Antea Kelemović, 2.a
TRINIDADE PROJECT – DAY THREE 24.4.
RAD NA ERGELI
Danas 24.4.2017. započeli smo rad na novom mjestu. Tu se nalazi škola jahanja Quinta dos Barreiros. Ona je specijalizirana za rehabilitaciju i fizikalnu terapiju uz pomoć konja. Dočekala nas je vlasnica škole. Prvo smo zajedno s vlasnicom otišli kupiti hranu za konje. Nakon toga nas je vlasnica upoznala sa svakim konjem. Ukupno imaju 13 konja, ždrijebe jednog ponija, minijaturnu kozu, 4 goluba, pauna i pijetla. Nakon toga smo nahranili i napojili konje. Sljedeći je zadatak bio očistiti i iščetkati konja za jahanje. Postupno smo mijenjali četke od najgrublje prema najmekšoj. Nakon toga smo mu očistili kopita. Iz prve smo ruke naučili što je to fizikalna terapija
RAD NA FARMI GOVEDA i SVINJA
Treći dan na farmu smo krenuli u 7 i 30 te smo ubrzo stigli i s poslom započeli u 8 sati. .Dočekala nas je zaposlenica koja je pripremila opremu i sačekala da obučemo radnu odjeću prikladnu za rad. .Dala nam je popis obaveza koje ćemo danas obaviti. Prvo smo započeli prebrojavanjem teladi gdje je jedna grupa mjerila temperaturu i pratila ponašanje a druga grupa vrelom vodom radi dezinfekcije očistila pojilice. Pripremili smo mlijeko te napojili telad te donijeli silažu kojom smo nahranili mlade krave. Sljedeći zadatak je bila prehrana koza i zamjena sijena. Jedna koza je nađena uginula vjerovat nono uslijed krivo pojeden supstance
.
RAD NA FARMI MLIJEČNIH KRAVA I KOZA
Dana 24.04.2017. godine, u 08:00 sati, u grupi od šest učenika, došli smo obavljati stručnu praksu. Kao i do sada, dočekala nas je je radnica s farme, koja je ujedno i naša mentorica. Pokazala nam je dio farme u kojem se obavlja mužnja krava muzilicom. Nakon toga smo otišli do teladi, te im izmjerili temperaturu. Temperatura je kod svih teladi varirala odb37°C do 39°C. Zatim smo toj istoj teladi dali piti mlijeka, te smo im promijenili vodu i hranu. Nakon toga smo im očistili nastambe i po potrebi dodali slamu. Starijoj teladi smo također promijenili vodu te im dali mlijeka. Na posljetku smo otišli do koza, nahranili ih i napojili.
RAD NA FARMI SVINJA
Drugi radni dan smo započeli na farmi hranjenjem svinja i čišćenjem nastambi.Za vrijeme pauze su nas počastili radnici te je došla do izražaja bliskost u ovako malo vremena. Nakon pauze smo provodili inseminaciju krmača, sortirali prema fazi rasploda te oparene označavali .U međuvremenu je došlo do uginuća tovne krmače čiju smo lešinu neškodljivo uklonili zajedno sa uginulom prasadi i plodnom ovojnicom. Održavali smo sustav za odvod fekalnih voda u centar za preradu gnoja. Vršili smo supkutanu aplikaciju brufena, antibiotika i antihelmitika kod krmača s prasadi. Svaki postupak smo evidentirali.Nakon dobro odrađenog posla otišli smo na ručak u restoran nakon kojeg smo imali slobodno vrijeme. Dan smo završili s večerom i razgledavanjem grada Montija.
IZVJEŠTAJ
Nedjelja 24.4.
Nakon doručka domaćini su nas odvezli autobusom u stari dio Lisabona.
Na izletu smo bili zajedno s grupom učenika iz Mađarske.
Prvo smo razgledali tvrđavu S. Jorge castle s koje se pruža predivan pogled na grad.
Nakon ručka koji nam je poslužen u priručnim termo torbama razgledali smo katedralu“ Se de Lisaboa“
Posljednji dio izleta bio je razgledavanje povijesne jezgre grada. Centar grada (BAISA) prepun je kulturnih i povijesnih spomenika. Ulice su pune života , glazbe i uličnih zabavljača.
U gradu postoji puno trgovina sa suvenirima i ugostiteljskih objekata u kojima mnogobrojni turisti mogu probati izvorna portugalska jela i pića, poslušati izvornu glazbu i kupiti poneki suvenir da ih podsjeća na predivni Lisabon.
Oko 18 sati vratili smo se u Montijo. Nakon večere učenici su se pripremali za sutrašnji radni dan.
Montijo.
Igor Bralić i Mirko Tocilj
25. TRAVNJA – NERADNI DAN
U čast Revoluciji karanfila, iznimno važnog događaja u Portugalskoj povijesti, 25. 4. se smatra neradnim danom, što znači da danas nismo obavljali praksu. Imalo smo nekoliko organiziranih aktivnosti. Prva je bila posjet i obilazak dvorca Castelo de Palmela, u čijem je sklopu bila i stara crkva. Dvorac se nalazi u distriktu Setubal, te se smatra da se područje dvorca prvi put naselilo oko 310 godine pr. K. Razgledali smo povijesne zidine dvorca, te crkvicu koja je ukrašena u tipičnom stilu Portugalske gradnje pločicama.
Nakon razgledavanja nas je vozač provozao po brdovitom kraju Setubala, te je stajao na nekoliko mjesta kako bi nam pokazao spektakularni pejzaž koji spaja more i planine. Vožnja gorskim cestama je trajala oko sat vremena, nakon čega smo se spustili na jednu od najpoznatijih plaža u okolici. Plaža Figueirinha se proteže na 350 metara duljine i 30 metara širine, te je prekrivena finim zlatnim pijeskom. Tu smo imali tri slobodna sata za vrijeme kojih smo se kupali i uživali u atmosferi.
Kada smo se osušili, vozač nas je odveo do samog grada Setubala, gdje smo prošetali gradom i vidjeli zgradu zvanu Casa da Baia, koja služi kao socijalni centar za stanovnike Setubala. Zgrada je podijeljena na par kafića, restorana, dućana, itd. Vidjeli smo kuću gradonačelnika Setubala, katedralu, prodavaonicu Setubalskog vina, te centralni trg s fontanom. Oko pet sati su nas odveli nazad u Montijo na večeru.
TRINIDADE PROJECT – 26.4.
RAD NA FARMI GOVEDA I SVINJA
Dana 26.4, smo opet bili na sektoru sa svinjama. Prvo smo išli u obilazak krmača s mladima, gdje smo prisustvovali vađenju posteljice iz krmače. Mlade koji su se tek oprasili smo ugrijali i nahranili, a oni koji su uginuli smo adekvatno odložili. Jedna je krmača pri prašenju uginula te smo njene mlade odnijeli drugim krmačama. Nakon toga smo otišli u paviljone gdje smo čistili izmet.
RAD NA FARMI MLIJEČNIH KRAVA I KOZA
Naš četvrti dan prakse na farmi „Chula“ započeo je kao i obično u 08:00. Dočekala nas je naša mentorica, te nas je nakon što smo se obukli podijelila u tri grupe da prije završimo posao sa telcima. Kao i svaki dan do sad očistili smo im nastambe, dali svježu vodu i hranu, te mlijeko, također smo im mjerili i temperaturu i dali injekcije par teladi sa slabijim imunološkim sustavom. Kao i obično mlađe telce hranili smo kolostrumom, dok smo starijima davali granuloznu hranu uz par litara običnog mlijeka. Dvoje starijih telaca smo dali vitaminsku infekciju zbog toga što su im organizam oslabile gljivice. Kada je naš posao sa telcima završio naša mentorica nas je odvela da gledamo konjsku paradu u kojoj je sudjelovao i šef firme u kojoj obavljamo praksu sa svojim konjima. Tamo smo se zadržali oko 45 minuta. Tijekom parade nam je naša mentorica objasnila vrste hodanja kod konja, pasmine konja, te zbog čega se stavljaju bandaže na konjske noge. Po povratku na farmu gledali smo kako naša mentorica kroz bradavicu trima kravama stavlja antibiotik jer imaju mastitits. Nakon toga smo mi aplicirali u krave lijekove putem injekcija. Svaka od tri krave dobila je u jednu i drugu stranu buta (mišić) po 25 ml vetamoxil-a koji se koristi kao antibiotik širokog spektra i po 30ml megulvet-a koji se koristi za suzbijanje respiratornih bolesti i skidanje temperature kod goveda. Naš posljednji zadatak bio je napojiti i nahraniti koze kao i inače, te smo pomogli odvojiti jarce iz grupe i zatvoriti ih u poseban tor. Time je naša praksa za današnji dan završila.
Dana 26.4.2017.u 8:00h, četvrti dan stručne prakse smo došli na farmu Chula. Kada smo došli na farmu opredijelili smo se na više poslova te se svaki učenik pobrinuo za određeni posao sa teladi. Kada smo ih nahranili, napojili, izmjerili im temperaturu i očistili im nastambe uzeli smo mali odmor te otišli pogledati paradu konja. Kada smo se vratili dali smo antibiotike govedu s upalom vimena. Na kraju stručne prakse smo nahranili i napojili koze te ulovili odbjegle jarce.
RAD NA FARMI SVINJA
Četvrti radni dan započeli smo s čišćenjem nastambi, hranjenjem svinja i profilaktičkim tretiranjem svinja antihelmitikom na bazi eukaliptusa(sacenta).Nakon doručka odrađivali smo završne pripreme za uvođenje visoko gravidnih krmača u objekt za porod i hranidbu i njegu mladunčadi. Pripremali smo sustav grijanja prasadi. Oprali odabrane krmače te ih smjestili u objekt. Nakon odrađenog posla imali smo ručak, slobodno vrijeme i večeru.
TRINIDADE PROJECT – 27.4.
RAD NA ERGELI
Četvrti dan prakse smo ponovno obavljali u Setubalskoj školi jahanja. Kada smo došli, prvi nam je posao bio istimariti konja koji je imao jedan tečaj i dva terapijska jahanja zakazana u 9 ujutro. Za razliku od konja kojeg smo prošli put timarili, ovaj konj je bio pomalo nemiran za vrijeme pranja, tako da nam je mentorica pokazala kako umiriti nervoznog konja. Bandažirali smo mu skočne zglobove te naučili kako pravilno spremiti bandažu za buduće korištenje. Nakon toga nas je mentorica pustila da se družimo s konjima ili da gledamo tečajeve i terapije.
Odgledali smo terapiju dvogodišnjeg djeteta s Downovim sindromom, te fizikalnu terapiju djevojke sa skoliozom. Osim samog konja, članovi su koristili i raznorazne prepreke i stvari kako bi učinili terapiju što zanimljivijom.
RAD NA FARMI GOVEDA i SVINJA
Dan je započeo sa već uobičajenim ritualom čišćenja svinjskog fecesa. Nakon toga smo se pobrinuli da pobrišemo prašinu i paučinu sa svih hranilica u paviljonu. Jedna učenica je oprala podove staje, nakon kojeg nas je dočekao doručak. Nakon odmora, krenuli smo s tehničarkom cijepiti krmaču. Cijepila sam ju u vratno mišićje. Zatim smo trebali odvojiti krmače u estrusu i spremne za oplodnju. Spremne krmače smo označili sprejom u boji. Te iste krmače smo prebacili u drugi odjel. Sljedeći zadatak je bio odvojiti krmače od prasadi određene starosti.
.
RAD NA FARMI MLIJEČNIH KRAVA I KOZA
Dana 27.04.2017, u 08:00 sati, došli smo na farmu Chula obavljati stručnu praksu. Kada smo došli, kao i uvijek, dočekala nas je radnica s farme s kojom inače provodimo vrijeme na farmi. Krenuli smo provjeriti da li telad ima vode i hrane, te im promijeniti očistiti nastambe. Pronašli smo mrtvo tele, za koje radnici nisu uspjeli utvrditi razlog uginuća. Nakon toga smo svoj teladi promijenili vodu,, donijeli im hranu i dali im mlijeka. Zatim smo otišli kravama oprati posude za vodu, nahraniti ih i napojiti. Radnica nam je pokazala mlado tele, staro jedan dan, pa smo mu otišli dati mlijeko te smo ga premjestili u nastambu s ostalom teladi. Kada smo to završili, otišli smo kozama, te ih nahranili i napojili. Zatim smo dobili zadatak da pomognemo radnici vakcinirati telad. Ubrizgali smo im Covexin, lijek protiv virusa i bakterija
................................................................
31.3.2017.
Pripreme pred odlazak na mobilnost
Nakon odabira sudionika sljedeće aktivnosti koje su uslijedile su bile roditeljski sastanak na kojem su roditelj potpisali ugovore (learning agreement, quality commitment i ugovor o dodjeli financijske potpore) te detaljnije bili upoznati sa samim projektom.
Uslijedile su pripremne radionice kako bi se učenicima olakšao dvotjedni boravak u Portugalu.
Profesor geografije ih je upoznao s geografskim i kulturološkim znamenitostima Portugala i samog grada Montija u kojem će učenici boraviti.
Školska psihologinja je održala pripremnu radionicu sa sudionicima, dok je prof. Rapanić, koja je inače specijalist zaštite na radu, također odradila pripremnu radionicu zaštite na radu.
U tijeku su jezične priprema, a i sami profesori veterinarske struke kroz svoju nastavu obnavljaju stručna znanja potrebna za provođenje mobilnosti u Portugalu.
U prilogu se nalaze prezentacije s radionica, a prezentaciju o Portugalu možete pogledati klikom ovdje.
................................................................
20.2.2017.
Trindade – Improvement of competences and skills through the partnership
Izvršena selekcija učenika koji će sudjelovati u mobilnosti
Nastavnici i učenici su upoznati tokom školske godine s projektom Trindade - Improvement of competences and skills through the partnership kroz Nastavnička vijeća i redovnu nastavu.
Profesori stručnih predmeta veterinarskog programa su sastavili su jedinstveni test od trideset pitanja iz područja veterinarske struke i prakse za učenike koji je služio kao glavni instrument za sastavljanje liste sudionika mobilnosti.
Testu su pristupila 44 učenika, izabrano je 20 učenika sudionika mobilnosti, 3 učenika su na rezervnoj listi.
Roditelji su potpisali suglasnosti o sudjelovanju djece u projektu Trindade.
- U prilogu se nalazi lista učenika
................................................................
6./16.
Trindade - Improvement of competences and skills through the partnership
Agencija za mobilnosti i programe Eu je objavila Poziv za dostavu projektnih prijedloga za 2016. g. za program Erasmus+ – Ključna aktivnost 1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
Naša Škola se odlučila prijaviti na poziv projektnim prijedlogom pod nazivom Trindade - Improvement of competences and skills through the partnership.
S ponosom možemo reći da je naš projektni prijedlog prošao i to vrlo uspješno zauzevši 4. mjesto na listi prihvaćenih projektnih prijedloga sa 93 od mogućih 100 bodova.
Prijavom na natječaj željeli smo omogućiti svojim učenicima stjecanje novih znanja i vještina putem stručne prakse koja će uključiti upoznavanje s modernim trendovima u području veterinarske struke.
Za partnera smo odabrali strukovnu školu iz Montija (Portugal) koja posjeduje višegodišnje iskustvo u provedbi projekata financiranih iz različitih programa EU uključujući i program Erasmus +.
Projekt će trajati od rujna 2016. godine do rujna 2017. a sama mobilnost učenika i pratitelja će se odvijati u travnju 2017. i trajati će dva tjedna.
U mobilnost će biti uključeno 20 učenika 2. i 3. razreda programa veterine koje će pratiti 2 profesora pratitelja.
-
U prilogu se nalazi Popis prihvaćenih i odbijenih projektnih prijedloga te projektnih prijedloga na rezervnoj listi
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |