Poljoprivredna proizvodnja je jedan od glavnih čimbenika razvoja svake zemlje s osnovnim ciljem zadovoljiti potrebe za poljoprivrednim proizvodima (prehrana pučanstva, potrebe turizma i industrije). Obuhvaća školovanje u pomoćnim zanimanjima te trogodišnjem i četverogodišnjem trajanju za obrazovne profile voćar-vinogradar-vinar, cvjećar, vrtlar, poljoprivredni tehničar biljne proizvodnje i poljoprivredni tehničar-fitofarmaceut i agroturistički tehničar.
Pomoćna zanimanja
Pomoćni cvjećar (TES)
Cilj programa je stjecanje temeljnih znanja i vještina iz cvjećarske proizvodnje, upoznavanje cvjećarskih kultura, uzgoj cvijeća i vrtnog zelenila te savladavanje radnih operacija radnika u cvjećarstvu potrebnih za uspješnu obradu tla, sjetvu, uzgoj i berbu cvijeća
Pomoćni vrtlar (TES)
Učenici tijekom svog školovanja za pomoćnog vrtlara (TES) po prilagođenom ili individualiziranom programu uz općeobrazovne predmete stječu znanja i vještine iz strukovnih predmeta koje zatim primjenjuju u praktičnoj nastavi. Pomoćni vrtlar radi jednostavnije poslove u vrtlarskoj proizvodnji, odnosno u uzgoju povrća, voća, cvijeća i ukrasnog zelenila u vidu obrade tla, sjetve, sadnje, zalijevanja, plijevljenja, okopavanja, zaštite, gnojidbe, prihrane i berbe vrtnog bilja. Također, on se bavi i održavanjem i zaštitom vinove loze i voćaka, berbom i preradom plodova, te održavanjem i zaštitom cvijeća, travnjaka i ukrasnog zelenila uz nadzor kvalificiranog radnika.
Nakon završetka trogodišnjeg školovanja stječe nižu stručnu spremu (NSS). Mogućnost zapošljavanja nakon srednjoškolskog obrazovanja je u svakom gospodarskom subjektu koji se bavi vrtlarstvom, voćarstvom, proizvodnjom povrća i cvijeća u zatvorenim prostorima, te u radnim organizacijama specijaliziranim održavanje zelenih površina, kako javnih, tako i privatnih.
Trogodišnja zanimanja
Voćar - vinogradar - vinar, cvjećar
Cilj obrazovanja je osposobiti učenike za samostalan rad u voćarskoj i vinogradarskoj proizvodnji, u proizvodnji cvijeća, povrća, ukrasnog grmlja te aranžiranju cvijeća i prostora. Uz opće obrazovne predmete učenici teoretski i praktično savladavaju znanja i vještine u pojedinim zanimanjima.
Četverogodišnja zanimanja
Agrotehničar
Agrotehničar je zanimanje koje ima novi strukovni kurikulum. To je moderniziran program gdje budući učenici stječu znanja i vještine za aktivno uključivanje na tržište rada.
Program se sastoji od općih predmeta i strukovnog dijela. Provodit će se u školi, školskom vrtu, stakleniku, u znanstvenim institutima te gospodarstvima koja će surađivati sa školom.
Omogućuje domaća i inozemna putovanja u cilju usavršavanja kompetencija. Traje četiri godine, a završava obranom završnog rada kada učenik stječe zvanje agrotehničar. Nakon položene državne mature moguće je studiranje.
Učenici razvijaju vještine unutar tehnologija u biljnoj i animalnoj proizvodnji , usvajaju osnove fitomedicine, načela ekološke proizvodnje, zaštite okoliša i održivog razvoja te agropoduzetništva.
Agrotehničar može raditi u javnim ustanovama kao tehnički suradnik, poljoprivrednim ljekarnama, farmama, vrtnim centrima, vinarijama i vinotekama. Također se može uključiti u sustav samozapošljavanja u obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, te obrtima i zadrugama koja se bave poljoprivrednom proizvodnjom.
Poljoprivredni tehničar - fitofarmaceut
Cilj obrazovanja je stjecanje znanja o uzročnicima biljnih bolesti, biljnim nametnicima te korovu, o sredstvima za zaštitu bilja i njihovoj uporabi te njihovo djelovanje na čovjeka i okoliš. Zatim moraju poznavati asortiman u poljoprivrednoj apoteci (repromaterijale, alate i poljoprivrednu mehanizaciju, stočnu hranu, sredstva za zaštitu bilja i sl.)
Nakon završenog školovanja učenici se mogu zapošljavati u poljoprivrednim apotekama, u institutima i poljoprivrednim poduzećima. Stečena znanja omogućavaju nastavak školovanja na poljoprivrednom fakultetu i ostalim srodnim fakultetima.
Poljoprivredni tehničar - vrtlar
Čovjekova potreba da ovlada uzgojem bilja poradi uljepšanja svog životnog prostora stara je skoro koliko i ona koja je vodila uzgoju bilja radi zadovoljavanja one najvažnije potrebe – prehrane. Da je ishrana duha ljepotom krajobraza starog datuma dokazuje i jedno od sedam svjetskih čuda – glasoviti Semiramidini viseći vrtovi s prelaza 9. u 8. st. prije Kr. Otada povijest bilježi mnoga velebna ostvarenja te vrste pa sve do vrhunca pejzažne arhitekture - parka dvorca francuskih kraljeva – Versaillesa.
Život suvremenog čovjeka nipošto nije lišen nastojanja da u urbani okoliš udjene zelene oaze, štoviše, užurbani ritam u asfaltnom i betonskom okruženju uvjetuje poseban odnos prema suživotu s biljkama bili to kvartovski parkovi, urbani vrtovi, perivoji ili tek samo cvijećem urešeni balkoni. Za sve te intervencije u prostoru potreban je educirani kadar koji će biti sposoban promišljati, kreirati i opredmetiti humanu viziju gradskih prostora.
Poljoprivredni tehničar – vrtlar je upravo to. Radi se o zanimanju u kojemu će sve svoje kreativne ambicije i produktivne vizije pronaći i zadovoljiti sv(e) i polazni(ce)ci u četiri godine dugom susretu sa svijetom bilja, botanike i dendrologije, te prostornog planiranja, vrtlarskim tehnikama, projektiranjem vrtova i parkova, a sve to uz naglašenu komponentu održivosti i zaštite okoliša. Stečenim vještinama i kompetencijama rečeni će stručnja(kinje)ci biti u stanju samostalno, ili kao dio tima, osmisliti, projektirati i izvesti bilo koju „zelenu“ potku u urbanom tkivu.
Agroturistički tehničar
Povezuje ekopoljoprivredu, tradicionalno ugostiteljstvo i turizam.
Zahvaljujući prirodnim, kulturnim i povijesnim resursima Hrvatske, agroturizam postaje sve interesantnija djelatnost. Njome se proširuje turistička ponuda na ekološki čista i nezagađena područja.
Cilj obrazovanja je stjecanje znanja i vještina učenika za kvalitetno pružanje ugostiteljskih usluga, usluga smještaja gostiju i drugih agroturističkih usluga (organiziranje berbe, sakupljanje ljekovitog bilja, jahanja...). Uz to, učenici se osposobljavaju za ekološku proizvodnju poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, te načine pripreme i ponude hrane s vlastitog poljoprivrednog gospodarstva.
Također upoznaju povijest i kulturnu tradiciju hrvatskog sela.
Uz obavezne stručne predmete nudi se veliki broj izbornih predmeta (npr. gljivarstvo, ljekovito bilje,…)
Nakon završenog obrazovanja učenici se mogu zaposliti u turizmu, ugostiteljstvu, kao i u vlastitim u OPG – ima. Tijekom školovanja stječu i znanja za nastavak školovanja na svim fakultetima uz uvjet položene Državne mature.
Agroturizam.pdf
Poljoprivreda.pdf
Poljoprivredni tehnicar opci nastavni plan.pdf
Poljoprtehn vrtlar.pdf
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |