3./2023.
Istraživački rad učenika naše škole objavljen na website-u GLOBE-a: Količina ugljikovog dioksida koju stablo lovora može pohraniti
GLOBE Teacher:Ivanka Stipoljev, Mihajlo Lerinc
16.2.2022.
THE GLOBE Program
Na službenoj stranici GLOBA objavljen je istraživački rad učenika naše škole “Utjecaj sunčeve svjetlosti na žućenje i opadanje listova”
15.2.2022.
Projektni dan u gimnaziji
Učenici su, koristeći sadržaje iz kurikula matematike i biologije primijenili u GLOBE protokolima mjereći visinu i opsega stabla, površinsku temperaturu tla i temperaturu tla na dubini 5 cm i 10 cm. Dobivene rezultate povezali s atmosferskim prilikama u prethodnom razdoblju.
Sudjelovali učenici 1. g razreda s profesorima Ivankom Stipoljev i Mihajlom Lerincom.
Izvor: Mihajlo Lerinc, prof.
25.5.2021.
Državna smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola
Smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola okuplja sudionike koji aktivno ostvaruju program. Zbog aktivnog ostvarivanja GLOBE programa, među 17 pozvanih srednjih škola bila je i naša škola.
Sudjelovali su učenici opće gimnazije Mate Ćurić (4.g), Ante Ćorić (4.g) i Tonkica Strmić (3.g).
Natjecanje u poznavanju GLOBE sadržaja s primjenom znanja iz biologije, kemije, geografije i matematike je održano 17. 5.2021. Učenici su on line rješavali test i po bodovima postigli 7. mjesto (37,58/44).
Drugi dan, 18. 5. učenici su prezentirali svoj istraživački rad „Utjecaj sunčeve svjetlosti na žućenje i opadanje listova“. Od strane povjerenstva dobili su lijepe komentare te su pohvaljeni. Iako se u konačnici naš rad nije našao među najizvrsnijima, naknadno nam je stigao mail da rad objavimo u časopisima Bioznalac ili Educatio biologiae.
Čestitke učenicima!
Voditelji GLOBE programa: I. Stipoljev, prof. savjetnik i M. Lerinc, prof. savjetnik
30.11.2020.
GLOBOVCI NA DRŽAVNOM NATJECANJU GLOBE ŠKOLA
Na državno natjecanje (održano 30.11. 2020.) je pozvano 17 srednjih škola među kojima je bila i naša škola.
Sudjelovali su učenici 4.g razreda Petra Roso, Ante Ćorić i Mate Ćurić. Učenici su online riješavali test iz STEM područja i osvojili 8. mjesto.
Obzirom na trenutne uvjete, mi smo zadovoljni i čestitamo učenicima.
Voditelji GLOBE programa: Mihajlo Lerinc, Ivanka Stipoljev
GLOBE International Virtual Science Symposium
Globovci na Međunarodnom simpoziju virtualnih znanosti GLOBE 2020.
Rad je objavljen na poveznici https://www.globe.gov/do-globe/research-resources/student-research-reports/projectdetail/globe/olive-sensitivity-olea-europea-l-to-low-temperatures
Najveći dio posla odradio je naš Mate Ćurić, učenik 4.g razreda, uz pomoć svojih mentora i prof. engleskog jezika Jelene Buljan, kojoj se ovom prilikom zahvaljujemo.
- Badges are posted for the 2020 GLOBE International Virtual Science Symposium! The judges were very impressed with all of the hard work by our GLOBE students. The badges your students earned are posted on your school page under "About & Contacts." Great work!
Project Title(s): Olive sensitivity (Olea europea L.) to low temperatures
- Thank you for participating in the 2020 GLOBE International Virtual Science Symposium. Congratulations to you and your students, and we hope to see more projects from you in future years!
- Judge Comments:
Gave clear context for the research and introduced a thoughtful research plan. Could have used more specificity in the description of methods (when and how the measurements were obtained, possible sources of error). The results included useful displays of the data. The discussion lacked comparison with other studies but was thorough in connecting the results to the hypothesis. The overall report was quite thorough and represents a relevant representation of environmental data.
Your project is very interesting, very well organized and presented. Nevertheless, I would have like to know if you consider the impact of climate change on olive cultivation?
No - it looks like information from a different project was used in the badge description discussion. However, the report is comprehensive, includes a generally thorough analysis of the data, and the impact of research is nicely documented.
It's clear that you really deserved these badges.
5./19.
22. Smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola
(15. - 17.5.2019.)
I ove godine naša škola je, zbog cjelogodišnjeg truda i rada, bila pozvana na 22. Smotru i natjecanje hrvatskih GLOBE škola koja se održala u Zagrebu. Predstavili su nas učenici gimnazije (Iva Žeko, 4.g i Mate Ćurić, 2.g) zajedno s mentorima Ivankom Stipoljev, prof. i Mihajlom Lerincem, prof. Tema projekta koji su obradili i isvrsno prezentirali je "Osjetljivost masline na niske temperature". Na orijentacijskom natjecanju ostvarili su 13. mjesto od 17.
Uz natjecanje i prezentiranje, GLOBE ekipa je posjetila zoološki vrt u Zagrebu te kvalitetno iskoristila vrijeme družeći se s kolegama GLOBE-ovcima iz cijele Hrvatske.
Iva Žeko, 4.g
3./19.
16. Međužupanijska smotra GLOBE škola - regija Jug16. Međužupanijska smotra GLOBE škola - regija Jug
I ove godine smo (Iva Žeko, 4.g; Mihael Fredotović,3.g i Mate Ćurić,2.g) zajedno s našim mentorima prof. Ivankom Stipoljev i prof. Mihajlom Lerincem uspješno predstavili našu školu i cijelogodišnji rad u GLOBE programu na 16. Međužupanijskoj smotri GLOBE škola regije jug u Kninu.
Ostvarili smo 83,24 boda od mogućih 100 te smo na ljestvici 6. od 10. S obzirom na broj ostvarenih bodova, vjerujemo da ćemo biti pozvani i na Državnu smotru koja će se održati u Zagrebu.
Domaćini su nas ljubazno dočekali te nam organizirali aktivnosti na kninskoj tvrđavi (streličarstvo, kovanje zlatnika, itd.). Slobodno vrijeme proveli smo u prekrasnoj prirodi na tvrđavi, družili se s ostalim GLOBEovcima i lijepo se zabavili.
Više u fotogaleriji
1./19.
AKTIVNOSTI GLOBE EKIPE
Globe ekipa naše škole je bila osobito aktivna ovog siječnja, susreli su se s globovcima iz Prirodoslovne škole Split te posjetili Institut za jadranske kulture i melioraciju krša
U Prirodoslovnoj školi smo iščitavali podatke u meteorološkoj postaji, a prilikom njihovog uzvratnog posjeta mjerili smo temperaturu tla i fizikalno-kemijska svojstva mora u Kaštel Starome. Susreti su prošli u razmjeni iskustava i ugodnom druženju.
18.1.2019. smo posjetili Institut za jadranske kulture i melioraciju krša. Obišli smo njihov maslinik gdje su nas upoznali s oštećenjima na maslinama usljed prošlogodišnjeg zahlađenja.
Savjeti i iskustva koje smo dobili pri ovom susretu od iznimne su nam pomoći u našem istraživačkom radu Osjetljivost masline na niske temperature koji pripremamo za ovogodišnju smotru GLOBE škola. Mentori Globe ekipe su profesori Ivanka Stipoljev i Mihajlo Lerinc.
Više u našoj fotogaleriji
K. Štafilić-Nehaj, 9./18.
Postavljena meteostanica u našoj školi
Novu školsku godinu započeli smo postavljenjem meteostanice na učeničkom domu naše Škole u Nehaju.
Tako zabilježeni podaci automatski pristižu u svjetsku bazu podataka ”World Underground”.
U ime GLOBE grupe: Iva Žeko, 4.g
7. - 9.05.2018, Omiš
21. Državna smotra i natjecnje hrvatskih GLOBE škola 2018.
Naša je škola i ove godine sudjelovala na 21. Državnoj smotri i natjecanju hrvatskih GLOBE škola koja se održala u OŠ Josipa Pupačića u Omišu. Od 250 GLOBE škola u Hrvatskoj na državnu smotru pozvano je 40 škola (24 osnovne i 16 srednjih školi) od kojih je, zahvaljujući cjelogodišnjem radu i mjerenjima, pozvana i naša škola. Predstavili smo se istraživačkim radom "Ispitivanje razlike u prirastu populacije dagnje između dva različita lokaliteta u Kaštelanskom zaljevu" te smo sudjelovali u orijentacijskom natjecanju i osvojili 7. mjesto. Naš rad je postavljen na web stranicu GLOBE Hrvatska i vrlo je dobro ocijenjen.
Kolege globovci iz Omiša, uz ugodno gostoprimstvo i već spomenutu smotru i natjecanje, organizirali su i razgled grada Omiša, posjet HE Zakučac i izlet na Radmanove mlinice pa smo prilikom tih razgledavanja posjetili i rodnu kuću našeg poznatog književnika, Jure Kaštelana .
Cijeli ovaj GLOBE program i natjecanja obogatili su nas novim znanjima i pružili nam priliku za razmjenu iskustva i nova prijateljstva.
Više klikom ovdje
23.03.2018., Žrnovnica
PREDAVANJE NA TEMU METEOROLOGIJA
Povodom međunarodnog dana meteorologa naši su GLOBE – ovci trebali popsjetiti Zvjezdano selo na Mosoru te poslušati predavanje gospodina Rade Popadića.
Zbog vremenskih neprilika, naše učenike kao i učenike OŠ Josip Pupačić – Omiš , gospodina Bobana Blaženka, župana Splitsko – dalmatinske županije te Jelenu Hrgvić, dogradonačelnicu grada Splita ugostila je OŠ Žrnovnica u kojoj im je gospodin Popadić ukazao na važnost meteorologije te im na zanimljiv način ispričao o meteorologiji od njenih početaka do danas.
Više klikom ovdje
Izvor: Iva Žeko, 3.G
9.03.2018., Vela Luka
MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA HRVATSKIH GLOBE ŠKOLA, REGIJA JUG
Gimnazijalci sudjelovali na Međužupanijskoj smotri Globe škola, regija jug
Naši učenici Iva Žeko (3.g), Ilijana Lukač (3.g) i Mihael Fredotović (2.g), na Međužupanijskoj smotri GLOBE škola 9,03. 2018., u Veloj Luci predstavili su našu aktivnost u GLOBE programu u protekloj godini: mjerenja iz područja atmosfere, hidrosfere, tla i biometrije te istraživački rad na temu „Utjecaj temperature i saliniteta mora na prirast dagnji“.
Ostvarili smo 81 bod od mogućih 100. Slijedi Državna smotra GLOBE škola na koju se nadamo da ćemo biti pozvani s obzirom na broj ostvarenih bodova.
Više klikom ovdje
GLOBE voditelji:
Ivanka Stipoljev, prof. i Mihajlo Lerinc, prof.
18.5.2017.
20. Državna smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola 2017.
Gimnazijalci na 20. Državnoj smotri i natjecanju hrvatskih GLOBE škola 2017. u OŠ „Zadarski otoci“ Zadar
Naša se škola predstavila istraživačkim radom „Utjecaj vjetroelektrana na populacije šišmiša“ i sudjelovanjem u orijentacijskom natjecanju. Rad i prezentacija ocijenjeni su vrlo uspješnim. Rad je prikazan na web stranici GLOBE Hrvatska.
Učenici su osvojili 6. mjesto u znanju na orijentacijskom natjecanju.
Istraživački rad i orijentacijsko natjecanje odradili su najistaknutiji globovci u našoj školi, naši maturanti 4.g razreda: Ivan Bašić, Ivan Ćurković i Domagoj Lukač.
Svojim radom, redovitim mjerenjima atmosferskih, fenoloških i hidroloških čimbenika doprinijeli su razvoju školskog GLOBE-a zbog čega im zahvaljujemo, čestitamo i želimo puno uspjeha u nastavku svog školovanja.
Više klikom ovdje
GLOBE voditelji:
Ivanka Stipoljev, prof. i Mihajlo Lerinc, prof.
23.3.2017.
Svjetski meteorološki dan, 23. ožujka 2017.
Učenicima gimnazije, 3.h razredu te članovima GLOBE grupe, klimatologinja gđa. Ružica Popović iz Pomorsko meteorološkoga centra pri DHMZ Hrvatske je održala predavanje s temom "'Razumijevanje oblaka'" povodom Svjetskog meteorološkog dana.
Bilo je to zanimljivo predavanje o vrstama i nastajanju oblaka kao i o nekim "novi" oblacima kao posljedica klimatskih promjena.
Svjetski meteorološki dan, 23. ožujka obilježava se od 1950. godine u čast osnutka Svjetske meteorološke organizacije (WMO), a ove godine s temom "Razumijevanje oblaka"
Napisala: Ema Vujević, 4.g - članica GLOBE grupe
3./17.
MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA I NATJECANJE GLOBE ŠKOLA, 10.3.2017.
Naša škola je bila domaćin 14. međužupanijskoj smotri GLOBE škola na kojoj su sudjelovale osnovne i srednje škole iz četiri županije: Zadarske, Šibensko - kninske, Splitsko - dalmatinske i Dubrovačko - neretvanske županije.
Učenici su prezentirali svoj rad u protekloj godini i pokazali znanje i spretnost u orijentacijskom natjecanju.
Naši gosti, učenici i njihovi mentori, pohvalili su Školu i čestitali na lijepo organiziranoj Smotri i ugodnom druženju.
- Tablica - rezultati prezentacije rada (u prilogu)
- Više klikom ovdje
GLOBE voditelji: Mihajlo Lerinc, prof. i Ivanka Stipoljev, prof.
Potražite GLOBE projekt naše škole i na fejsu: SŠ-Braća-Radić-Gimnazija-GLOBE-projekt
16.5.2016.
19. Državna smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola
Domaćin 19. Državne smotre i natjecanja hrvatskih GLOBE škola je bila OŠ Šime Budinića iz Zadra.
Na natjecanju su sudjelovali naši učenici Ivan Bašić, Ivan Ćurković i Domagoj Lukač iz 3.g razreda, njihove mentorice su profesorice Ivanka Stipoljev i Olivera Dropuljić. GLOBE ekipa je uspješno prezentirala svoj istraživački projekt "Količina i pH oborine na području Kaštela u 2015. godini"
U oviru državne smotre GLOBE škola održano je i orijentacijsko natjecanje. Naši učenici su pokazali zavidnu brzinu, znanje i orjentaciju u prostoru i osvojili 5. mjesto.
Zhvaljujemo se i cijeloj GLOBE ekipi koja je predano i vrijedno radila cijele godine.
25.4.2016.
GLOBE ekipa pozvana je na državnu Smotru i natjecanje hrvatskih GLOBE škola koja će se održati u Osnovnoj školi Šime Budinića u Zadru, od 10.5. do 12.5. 2016.godine.
30.3.2016.
U srijedu, 30.3.2016. naši učenici Ivan Bašić, Ivan Ćurković i Domagoj Lukač (3.g) sudjelovali su na Međužupanijskom natjecanju GLOBE - škola koje je održano u OŠ "Valentina Klarin", Preko, otok Ugljan
Učenici su predstavili naš rad protekle godine te su imali zapažen nastup i odličnu prezentaciju.
Učenici su također sudjelovali na orijentacijskom tečaju.
Mentori:
Ivanka Stipoljev, prof.
Olivera Dropuljić, prof.
3.3.2016.
Razmjena znanja i ugodno druženje GLOBE ekipe i ekipe školske Učeničke zadruge Trišnja je održano u četvrtak, 3. ožujka 2016. u nutricionističkom praktikumu škole. GLOBE ekipa je upoznata sa porijeklom, te načinima pripreme slastica od domaće gorke naranče.
29.2.2016.
22. 2. 2016.
Druženje GLOBE škola povodom EKO-dana
U ponedjeljak, 22. 2. 2016. u Ekonomsko birotehničkoj školi u Splitu družile se GLOBE škole.
U druženju su sudjelovale OŠ Josipa Pupačića, Omiš; OŠ Kraljice Jelene, Solin; SŠ Braća Radić, Kaštel štafilić-Nehaj i Ekonomsko birotehnička škola, Split.
Druženje je organizirano u povodu EKO-dana. Učenici su razmjenili iskustva u provođenju GLOBE programa. A uz druženje je održan i i kviz iz ekologije i GLOBE programa u kojem su naši učenici bili vrlo uspješni :-).
Druženje je proteklo u veselom ozračju!
Sl1. Mjerenje nitrata u vodi
17.2.2016.
Naša škola u kalendaru GLOBE u mojoj školi 2016.
Europska asocijacija Programa GLOBE tiskala je kalendar GLOBE u mojoj školi u kojima je objavljeno nekoliko fotografija hrvatskih škola koje su sudjelovale u foto natječaju.
Učenik naše škole i član GLOBE ekipe, Ivan Bašić, 3.g je mister mjeseca kolovoza .
22.12.2015.
Čestit Božić i sretnu Novu godinu žele vam GLOB-ovci!!!
9.11.2015.
Mjerimo fizikalno-kemijska svojstva mora: gustoću, temperaturu, salinitet, pH i prozirnost.
Porat, altocumulusi
5.11.2015.
Učenici prvog (1.g) razreda gimnazije u ornitološko- ihtiološkom rezervatu Pantan
Učenici su u sklopu terenske nastave iz biologije, kemije i geografije posjetili Pantan – ornitološko/ihtiološki rezervat.
Cilj je bio primjena GLOBE programa u nastavi izvan učionice.
Korišteni su GLOBE protokoli za: orijentaciju u prostoru, određivanje geografskih koordinata, MUC protokol za određivanje pokrovnosti (vegetacija), raznolikost biljnih zajednica, biometrija – određivanje visine stabla te protokol za određivanje nekih fiz.-kem. svojstva vode.
Kompas, GPS...
Pripremile i vodile: Olivera Dropulić i Ivanka Stipoljev, prof.
Više u našoj fotogaleriji klikom ovdje
31.10.2015.
Mjerenje vlažnosti zemlje na zvijezdi
Zamisao o znanstveno obrazovnom programu GLOBE (Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša) obznanio je na Dan planeta Zemlje 1994. godine tadašnji američki potpredsjednik Al Gore.
Na isti je dan godinu dana kasnije, 22. travnja 1995. godine, program pokrenut u SAD-u, a vlade mnogih zemalja diljem svijeta tih su dana s američkim predstavnicima potpisale sporazume o provođenju programa GLOBE.
Hrvatska je bila među prvim zemljama koje su pristupile ostvarivanju tog svjetskog programa (sporazum je potpisan 13. travnja 1995.). Supotpisnici Sporazuma o implementaciji programa GLOBE u Hrvatskoj bili su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa i Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, a neposredna provedba povjerena je Zavodu za školstvo Republike Hrvatske (današnja Agencija za odgoj i obrazovanje).
Glavni nositelj programa GLOBE u SAD-u je Sveučilišna korporacija za atmosferska istraživanja (UCAR), a partneri NASA – američka Državna uprava za atmosferu i svemir, Nacionalna fondacija za znanost, Sveučilište države Colorado i US State Department. U program je danas uključeno preko 100 zemalja i 20 000 škola, a na svakom od kontinenata (pa čak i na Antarktiku) postoji bar jedna GLOBE škola.
Nakon 15 godina provedbe, u Hrvatskoj je u Program GLOBE uključena 141 škola pa smo po postotku uključenih škola među prvima u svijetu. Velik broj naših škola vrlo aktivno i kreativno ostvaruje programske zadaće, redovito obavljajući mjerenja i unoseći svoje rezultate u jedinstvenu svjetsku bazu podataka. Time je Hrvatska osvojila izniman ugled i simpatije u svjetskoj GLOBE mreži.
Program GLOBE predviđa redovita i kontinuirana učenička mjerenja i opažanja u neposrednom okolišu škole (atmosfera, voda, tlo i pokrov) po određenim protokolima kojih se valja pridržavati kako bi mjerenja bila primjenjiva. Rezultati istraživanja se međusobno upotpunjuju i povezuju, čime se ostvaruje program cjelovitog praćenja stanja okoliša. Prikupljeni se rezultati unose u zajedničku bazu podataka na GLOBE serveru, koja je otvorena i preko interneta dostupna svim posjetiteljima na adresi www.globe.gov.
Potrebno je istaknuti da GLOBE program nije posebno namijenjen profesorima kemije, geografije ili biologije, iako se oni u ovome programu mogu vrlo lako snaći, već je otvoren svim učiteljima.
Svake godine najbolje GLOBE škole sudjeluju na Državnoj smotri na kojoj prikazuju svoje aktivnosti tijekom godine i to izradom plakata ili bloga, pripremanjem projekta i njegovom prezentacijom te sudjelovanjem u natjecanju u orijentacijskom trčanju.
Na stručnom skupu za osposobljavanje GLOBE voditelja održanom u Koprivnici (9. – 11. X. 2014., OŠ „Đuro Ester“) u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, sudjelovale su profesorice Olivera Dropuljić i Ivanka Stipoljev.
Osposobljavanje za GLOBE voditelja provodi se kroz radionice (objašnjavanje /prezentacija različitih protokola mjerenja i mjernih instrumenata) i rad na terenu.
Postati GLOBE škola znači da će se ime škole i osnovni podaci pojaviti na svjetskom popisu škola na GLOBE web stranici (www.globe.gov ), da će podaci ekoloških mjerenja, koje je škola unijela ulaziti u GLOBE bazu podataka i biti dostupni i vidljivi na Internetu u obliku numeričkih tablica, grafikona i zemljovida, odnosno da će se moći koristiti za izradu GLOBE prikaza i vizualizacija.
To također znači da će škola pomoću GLOBE elektronske pošte (GLOBE mail) moći uspostavljati vezu s ostalim GLOBE školama iz cijelog svijeta, kao i sa znanstvenicima zaduženim za određena područja istraživanja.
Po završetku tečaja, učitelj/ nastavnik zajedno s ravnateljem i kolegama treba procijeniti mogućnosti za njegovo ostvarivanje. Interdisciplinarnost, opsežnost, dinamika i vremenski kontinuitet programa, podrazumijevaju dosta izvannastavnog rada, kao i materijalne troškove škole (oprema, redovito usavršavanje GLOBE voditelja).
Na temelju izjave državnog koordinatora o osposobljenosti GLOBE voditelja, školi se dodjeljuje status GLOBE škole.
Nastavnik voditelj, čije se ime ističe uz informaciju o školi na GLOBE serveru, odgovoran je za točnost, redovitost i pouzdanost podataka koji se unose u bazu.
Savladavanje mjernih tehnika i metodologije istraživanja te unošenje podataka tek su prvi koraci uspješnog ostvarivanja programa GLOBE. Puni se njegov smisao i vrijednost nalaze u korištenju baze podataka za izradu samostalnih učeničkih ili školskih istraživačkih projekata te u mogućnostima neposredne elektroničke komunikacije unutar svjetske GLOBE mreže
Svrha i zadaće
- Upoznavanje učenika, nastavnika i društvene zajednice sa programom, mjerenjima i instrumentima koji se koriste u protokolima.
- Zainteresirati učenike za očuvanje okoliša i GLOBE program.
- Utvrditi povezanost redovnih nastavnih sadržaja s GLOBE programom.
- Suradnja s tvornicama koja utječu na okoliš i njegov razvoj.
Drage kolegice, kolege i dragi učenici,
krećemo korak po korak, molimo Vas za razumijevanje i suradnju.
Ovo je ozbiljan posao te smo u početku uključili manji broj učenika koje trebamo informirati o Globe projektu i uvježbati ih prvo za jednostavnija mjerenja. Postupno ćemo uvoditi veći broj učenika a time i mjerenja/opažanja za dobrobit okoliša.
15.10.2014. učenici su odredili koordinate naše Škole ( geografska dužina/širina i elevacija ) koje protokolarno moramo unijeti u zajedničku bazu podataka na GLOBE serveru radi registracije škole u međunarodni projekt Globe Škola.
Za početak u našem istraživačkom prostoru (kvadrat 15x15km unutar kojeg je škola u sredini) planiramo:
- kvalitativno i kvantitativno (biometrijsko) istraživanje pokrova
- mjerenje količine oborina
- pH oborina i to na dvije postaje Kaštel Sućurac i Kaštel Štafilić
Voditeljice Globe projekta: Ivanka Stipoljev, prof. i Olivera Dropuljić, prof.
23.10.2014.
Određivanje koordinata, širine i dužine parka Šoulavy u Kaštel Lukšiću
Određivanje pokrova krošnji
Određivanje pokrova krošnji
Mjerenje visine stabla 5 dominantnih i 5 koodominantnih vrsta
30.10.2014.
25.11.2014.
Mjerenje naoblake
Trag aviona
16.12.2014.
Postaja: Kaštel Štafilić Postaja: Kaštel Sućurac
Mjerenje količine i pH oborina.
29.1.2015.
Suradnja GLOBE škola: Atmosferska mjerenja OŠ kraljice Jelene, Solin (domaćin), SŠ "Braća Radić", Kaštel Štafilić-Nehaj i OŠ Josipa Pupačića, Omiš.
5.2.2015.
Posjeta Državnom hidrometereološkom zavodu Split
5.2.2015.
2.g u Prirodoslovnom muzeju, Split
Učenici su razgledali Malakološku zbirku obitelji Bakotić (školjkaše, puževe, glavonošce ,spužve i koralje). Preko 1700 primjeraka iz Jadranskog mora i oko 400 primjeraka iz svjetskih mora, svakom posjetitelju omogućava pogled na ljepote rasute ispod površine mora.Na kraju su učenici sudjelovali u radionici u kojoj su uz pomoć literature determinirali razne mekušce.
25.3.2015 Omiš, Međužupanijski susreti i natjecanje Globe škola
Predstavili smo naša protokolarna mjerenja atmosfere, vode, fenologije
(biometrija, pokrorovnost).
Iako smo početnici, pohvaljeni smo za najbolju prezntaciju :-)
Više klikom ovdje
26.8.2015.
Sažetak Globe aktivnosti u našoj Školi 2014./15.
Mjerili smo i bilježili podatke iz područja atmosfere, vode, biljnog pokrova i tla. Najviše podataka do sada prikupljenih odnosi se na osnovna atmosferska mjerenja (praćenje naoblake i vrste oblaka, contrails – tragovi ispušnih plinova aviona i mjerenje količine i pH padalina). Oborine smo pratili na dvije postaje: škola i Sućurac (industrijska zona) što ćemo koristiti u istraživačkom radu (projekt za Državnu smotru).
Osim atmosferskih mjerenja učenici su obavljali i hidrološka mjerenja (porat – K.Novi) u blizini naše škole. Jedanput tjedno mjerili su temperaturu mora, pH, gustoću/salinitet i prozirnost mora. Bavili smo se i fenološkim mjerenjima. U okolici škole na stablu smokve se provode protokoli za pupanje i listanje. U dvorištu škole mjerena je količina vlage u tlu i temperatura tla, također i biomasa trave. U Kaštel Lukšiću u parku Shoulavy odrađen je biljni pokrov i biometrija.
Sudjelovali smo na međužupanijskoj smotri Globe škola u Omišu na kojoj su naši učenici bili pohvaljeni za dosadašnji rad.
U Globe bazu podataka unijeto je oko 1300 protokolarnih mjerenja. Ista mjerenja provodit ćemo i slijedeću školsku godinu. Nadamo se i nabavci automatske meteo stanice kako bi dobivali još veći broj podataka o atmosferi za obradu a na korist i sredini u kojoj živimo.
U sklopu GLOBE programa provode se u našoj školi i eko akcije (akcija skupljanja starog i ambalažnog papira, čišćenje i uređenje školskog dvorišta, podmorja i plaža).
Podaci dobiveni GLOBE protokolima koriste se u nastavi kemije, biologije i geografije. Provodi se korelacija među nastavnim predmetima. Izlazi se iz stereotipne učioničke nastave u prirodu (terenska nastava), pa učenici dolaze do novih spoznaja o okolišu te razvijaju pozitivan stav prema prirodi, pri čemu i oni svojom aktivnošću mogu pridonijeti znanstvenom razumijevanju i očuvanju okoliša.
Sudjelujući u programu učenici uče služiti se novim izvorima znanja. Potiču se na samostalnost u radu, snalažljivost, kreativnost i samoobrazovanje. Razvijaju se sposobnosti služenja različitim mjernim instrumentima. Potiče se istraživački duh, moderno komuniciranje te razmjena iskustava među školama i učenicima diljem svijeta.
Voditeljice Globe projekta: I Stipoljev, O. Dropuljić
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |