„Mala škola medijske pismenosti – novi mediji“
U šk. god. 2022./2023. školska knjižnica u suradnji s Učeničkim domom škole realizira školski projekt „Mala škola medijske pismenosti – novi mediji“ kojemu je cilj unapređenje medijske pismenosti učenika, prvenstveno korisnika smještaja u đačkom domu. Predviđeno je održavanje radionica s izabranim temama, postavljanje tematskih panoa, vođenje mrežne stranice s edukativnim sadržajima. Planirani početak je u rujnu 2022., a završetak na proljeće 2023. tijekom manifestacije 6. Dani medijske pismenosti Republike Hrvatske.
Izvješće o realizaciji projekta
U ovoj školskoj godini uspješno je realiziran školski projekt „Mala škola medijske pismenosti – novi mediji“ s ciljem podizanje medijske pismenosti naših učenika. Voditeljica projekta bila je školska knjižničarka Mirna Luketin uz suradnice: Mariju Jerkunicu, odgajateljicu u školskom učeničkom domu i Andrijanu Skelić, prof. Informatike/Računalstva.
Edukativne radionice bile su namijenjene prvenstveno učenicima u Učeničkom domu no i svim učenicima naše škole zainteresiranima za ove zanimljive sadržaje. Cilj edukacija bio je učenike osposobiti za kritičko vrednovanje medijskih sadržaja te unaprijediti njihovu medijsku pismenost kako bi mogli iskoristiti dobrobiti koje možemo imati od novih medija, a zauzeti kritički stav prema negativnim pojavama, čuvati se i zaštititi.
U projekt se uključilo 22 učenika; 20 smještenih u Učeničkom domu (17 učenika naše škole i tri učenice koje pohađaju tri splitske srednje škole) te dvoje učenika naše škole koji nisu korisnici Doma. Ukupno je evidentirano 70 dolazaka na radionice. U školskoj knjižnici održano je šest radionica: uvodni sat „O medijima“, četiri tematska sata po odabiru učenika: „Nasilje u medijima“, „Elektroničko nasilje“, „U svijetu influencera“, „Utjecaj novih medija na zdravlje mladih: Postajemo li ovisni o internetu?“ te završni sat „Budimo u ravnoteži online i offline“. Radionice su uključivale različite metode i oblike rada: korištenje tiskanih članaka, didaktičkih pomagala, upotrebu multimedije i digitalnih alata (prezentacija, videoisječaka, Mentimeter anketa, Kahoot kvizova), a nakon svakog sata samoevaluaciju učenika i evaluaciju radionice putem obrazaca Google Forms.
U svibnju se projektu priključio 2. a razred u okviru nastave Informatike i 6. Dana medijske pismenosti RH koji su se održavali pod motom: „U ravnoteži – online i offline“. Nakon odslušanog izlaganja šk. knjižničarke, učenici su izabrali svoj zadatak među ponuđenim temama i po uputi svoje nastavnice, koristeći digitalne alate za grafički dizajn, izradili infografike i strip vezan uz sadržaje medijske pismenosti. Tako se ukupan broj sudionika ovog projekta povećao na 40 učenika dok je ukupan broj svih prisutnih na edukacijama dosegnuo brojku 92.
Velika pomoć u uspješnoj realizaciji projekta bile su nova oglasna ploča u društvenoj prostoriji Doma te Virtualna knjižnica škole – izbornik Medijska pismenost s najavama radionica, edukativnih materijala i izvora informacija, rezultata anketa, kvizova i testova, izvješća i fotografija s održanih satova. Završna anonimna evaluacijska anketa pokazala je da su većini sudionika sve teme bile zanimljive (66,67%) i korisne (91%). Velika većina se na radionicama osjećala ugodno, raspoloženo, motivirano (91%). Na pitanje: „Jesi li naučio/naučila nešto novo iz područja medijske pismenosti?“ svi sudionici su napisali potvrdni odgovor. I predavanja i predavač, također su visoko vrednovani.
Veseli nas što smo tijekom ove šk. godine doprinijeli širenju medijske pismenosti među našim učenicima i korisnicima smještaja u Domu, a posebno nas raduju pozitivni dojmovi i ostvareni rezultati. Moguće je da se projekt nastavi i u narednoj školskoj godini kao dio Preventivnog programa škole. Bit će ponuđena suradnja razrednicima te će se sadržaji prilagoditi interesima učenika.
14. lipnja 2023.
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |