Srednja škola "Braća Radić" Kaštel Štafilić

Naslovnica

Ekskurzija 9./2015. - putopis

Autor: Administrator , 21. 9. 2015.

Ekskurzija:  05.09 – 12.09.15
Plan putovanja: Nehaj - Salzburg - Prag - Dresden - Beč - Nehaj
Putnici: 45 učenika, 3 nastavnika (O. Dropuljić, D. Maljković, M. Tocilj), 2 vozača i jedan vodič.
Polazak 05.09.15. u 21 sat iz Nehaja

I.dan

Nakon dugotrajne vožnje (11 sati) po noći u Austriji nas je dočekalo vrlo ružno vrijeme tako da smo morali vrlo brzo razgledati predivan grad Salzburg.
Posjetili smo rodnu kuća velikoga Mozarta a potom degustirali poznate Mozartove kocke.
U češkom Krumlovu  nam se nasmiješila sreća, vrijeme je bilo mnogo bolje. Posjetili smo zamak Krumlov sa kojega se pruža prekrasan pogled na grad.
U kasnim poslijepodnevnim satima, dolazimo na naše odredište i smještamo se u Hotel Louis Leger u užem centru Praga.
Avantura počinje, prvo mijenjanje novca u češke krune, 1kn = 3 krune.

U srcu povijesne jezgre Praga, na pročelju stare Gradske vijećnice na Staroměstskom trgu nalazi se astronomski sat iz 15. stoljeća s 12 apostola koji izlaze točno u podne. Tisuće ljudi svaki dan čekaju izlazak a i mi s njima.
Brzo se upoznajemo sa najzanimljivijim činjenicama, najduži trg u Pragu 1,2 km a negdje po sredini – desno nezaboravna diskoteka Duplex!!!

II. dan

Vožnja rijekom Vltavom riječnim brodom po ustavnim branama.
Ručak na brodu. Zaista odličan.
Zajednička slika za uspomenu. Umorni ali zadovoljni, nastavljamo dalje istim tempom

III. dan

Polako ali sigurno upoznajemo se sa hodanjem po Pragu. Glavna orijentacija za snalaženje je velika katedrala na trgu a ima ih nekoliko. Ova je specifična jer  ima dvije kupole.

IV. dan

Obilazak dijela Praga. Prag II - Hradčany, palača, samostan, katedrala sv Vida, praški parlament,... Autobusom gore na noge dolje.
Majko mila nikad kraja hodanju, 10 km oštrog hoda. S vremenom se kolona rasteže i poneki zaostaju. Smjena straže točno u podne, na trgu nas ima na tisuće  ali obvezno je slikanje uz ukipljenog stražara. Vrlo lijepo, uredno i dojmljivo.
Fascinantno, najuža ulica za pješake u Pragu, regulacija prometa semaforom.

Poslijepodne, slobodno vrijeme iskoristili smo za druženje sa Kaštelanima sa Praškom adresom, vlasnikom poznatog restorana Corto u samom centru (inače rođakom naše kolegice) i njegovim nećakom koji inače živi pored Gabine u K. Štafiliću no sad radi i živi u Pragu. Kaže da mu je jako lipo, ali malo fali i kuća smiley.

Složit će te se. Odlična hrana!!!

V. dan

Lagano ali sigurno, zaputili smo se u Njemačku. Put dug 180 km ka poznatom gradu Dresdenu. Dresden je bio u potpunosti uništen u II. svjetskom ratu.
U prvom planu je najpoznatija Gospina crkva. Potpuno je razorena u II. svjetskom ratu i njena obnova je počela tek nakon ujedinjenja. Obnova je trajala 11 godina.
17 mjeseci su stručnjaci sortirali 22.000 kubičnih metara veliku hrpu ruševina kako bi pronašli što više autentičnih dijelova za "novu" crkvu. Svaki kamen je bio upisan u računalo sa do 170 pojedinosti, od mjesta gdje je pronađen u gomili pa do čvrstoće stijene.
Drugi dio je bio posjet Rezidencijalnom dvorcu – najveća riznice na svijetu, Türckische Cammer (Turska soba) i tako dalje i tako dalje ...
Interesantno, tu su zabranjeni mobiteli i fotoaparati.
Voditeljica priča na odličnom engleskom svojim milozvučnim glasom.

VI. dan

Polako ali sigurno dolazimo do šestog dana našeg zajedničkog putovanja. Posjetili smo Vyšehrad, gornji dio grada. Katedrala, groblje i predivan pogled na Prag. Pokoja sličica pa idemo naprijed, zoološki vrt je na popisu.
Zaista se isplati vidjeti što je Zoološki vrt!!!
Praški zoološki vrt nalazi se u mjestu Troja na sjeveru Praga.  Zoološki vrt je otvoren 28. rujna 1931. i obuhvaća 45 hektara,  a u gornji dio vrta možete otići žičarom.

VII. dan

Naš cijeli sedmi dan proveli smo u Beču. Zaista se ima što za vidjeti.
Znate što kažu, slika govori 1000 riječi.
Beč su osnovali Kelti oko godine 500. pr. ... a odigrao je i značajnu ulogu u povijesti hrvatskoga naroda. Panoramsko razgledanje autobusom pa lagana šetnjica centrom: Katedrala sv. Stjepana (Stephansdom), Romanička crkva sv. Ruperta (Ruprechtskirsche), Crkva sv. Karla, Kraljevska palača Hofburg, Gradska vijećnica (Rathaus), Kraljevsko kazalište (Burgtheater), Austrijski Parlament, Muzej povijesti umjetnost,...
Još uvijek je sedmi dan.
Sad smo u Beču na večeri. Vrhunski restoran sa najboljom spizom na Balkanu. Sarajevski čevapi s pomfijem. Restoran "Sarajevo" blizu autobusnog kolodvora. Ugostili su nas srdačno, tipično za naše ljude.
Čevapi neloši, naši nisu imali primjedbi a i glad je učinila svoje.
Da ne ispadne kao da smo se samo zabavljali i jeli, posjetili smo i najljepši dvorac u Austriji Schönbrunn (Šenbrun) .
Ovaj dvorac jedan je od najvažnijih kulturnih spomenika Godine 2014. g. dvorac je posjetilo 3,2 milijuna ljudi. Poznata je kao lijetnja rezidencija Habzburgovaca. Tu smo „okinuli“ par fotografija za uspomenu.
Interesantno: Odmor u Šenbrunskom parku, naravno Austrijanci devil.
Dan se približava svome kraju, a mi smo se uputili u Zabavni park Prater.
Bečki Prater ima 130 smještajnih objekata, prvotno je bio poznat po velikom kotaču nastalom krajem 19 stoljeća. Sad je poznat kao adrenalinski park, jer zaista ima nevjerojatnih čekića, praćki. zmija, slobodnih padova i .....
Vaš administrator u strahu za svoj mali život nije probao ništa od toga. Mada su svi vikali da je super i da to nije ništa.
Treba probati (preživiti), starijima od 30 preporuka, pregledajte se prije.
Da ne dužim, a mogao bih, evo malo sličica, da se prisjetite, a i prijašnje generacije koje su bile u Prateru.

VIII. dan

Povratak u Lijepu našu. Znate kako kažu. Svugdje je lijepo ali kod kuće je najljepše.
Odvozili smo oko 2350 km i prepješačili bar 50 km. Svi sretno i zadovoljno došli na odredište u Nehaj,...

I što reći na kraju.
Prekrasno putovanje, malo dana za razgledavanje toliko veličanstvenih znamenitosti.
Bolne, prebolne noge, ponešto kašlja i temperature za nas bez kondicije.
Ali sve će se to zaboraviti. Ostat će samo lijepa sjećanja i uspomene sa ove ekskurzije Salzburg - Prag - Dresden - Beč.
Nisam pisao ništa o zabavnom dijelu - disko klubovima i ispijanju poznatih čeških piva (navodno 50 vrsta) to prepuštam vama,...
Ovim putem zahvaljujemo se agenciji Eridan i našem mladom ali požrtvovnom i dobro upućenom vodiču Hrvoju Miličeviću na trudu.

Iz drugog kuta:

"Sfera" skulptura na Kapitelplatz trgu, Salzburg, Austrija

"Plašt savjesti" je skulptura od Anna Chromý isklesana iz jednog bloka bijelog mramora iskopanog iz Michelangelovog kamenoloma u Carrara,(Italija)

Odmor u Šenbrunskom parku, naravno Austrijanci.

Izvor: Mirko Tocilj, dr.vet.med.

Hrvatska danas

VIRTUALNA KNJIŽNICA 2023/24

Razglednica naše škole

Učenička zadruga

Prognoza za Kaštela

Globe projekt

EDIT ICT ŽUPANIJA

E-medica

Srednja škola "Braća Radić" Kaštel Štafilić / Put poljoprivrednika bb, HR-21217 Kaštel Štafilić / ss-bracaradic-kastelstafilicnehaj.skole.hr / ured@ss-bracaradic-kastelstafilicnehaj.skole.hr