Svakog proljeća u našoj zemlji održavaju se Dani medijske pismenosti s ciljem razvijanja medijske pismenosti kod djece i mladih. Radi se o projektu Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji je pokrenut 2018. g. pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. U projekt su uključene razne odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, mediji i udruge.
Ovogodišnji 8. Dani medijske pismenosti usmjereni su na osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku koji stvaraju svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama te na edukaciju o dezinformacijama i provjeravanju informacija.
U našoj školi, školska knjižničarka je pripremila izlaganje s radionicom „Laž ili istina: prepoznajmo lažne vijesti u medijima“ namijenjeno učenicima trogodišnjih strukovnih programa. Cilj radionice je poticanje kritičkog promišljanja i razvijanje vještine analiziranja vjerodostojnosti informacija objavljenih u medijima. Na temelju izabranih primjera učenici su se upoznali s raznim oblicima lažnih informacija (vijesti) koje susrećemo u digitalnim medijima te su upućeni kako mogu provjeravati fotografije objavljene u digitalnim člancima koristeći online alate Google Lens i TinEye.
Učenici 3. f, u pratnji nastavnice hrvatskoj jezika Jelene Buljan, izjavili su da im je sat bio zanimljiv i da su nešto novo doznali, a u kvizu iz medijske pismenosti postigli su visok postotak točnih odgovora. O temama koje obuhvaća medijska pismenost zaista treba s mladima što više pričati, budući da su svakodnevno izloženi medijskim sadržajima.

Mirna Luketin, prof. i dipl. knjižničarka