2018-11-11 20:14:47 Mjesec hrvatske knjige 2018. i Međunarodni mjesec školskih knjižnica: školska knjižnica - mjesto čitanja, učenja i opuštanja Na kraju još jednog Mjeseca knjige evo kratkog pregleda događanja kroz protekle tjedne u našoj školskoj knjižnici.Početkom svake školske godine školski knjižničari obilježavaju Mjesec hrvatske knjige i Međunarodni mjesec školskih knjižnica. Prilika je to da podsjetimo učenike na važnost čitanja, potaknemo ih na aktivnije korištenje knjižnica te istaknemo djelatnosti i aktivnosti naših školskih knjižnica.Kroz proteklih mjesec dana u našoj školskoj knjižnici je bilo življe nego obično. Učenici su dolazili u pratnji svojih razrednika ili strukovnih nastavnika na pripremljena izlaganja i radionice, u skladu s njihovim obrazovnim programima i zanimanjima. Budući da je tema ovogodišnjeg Mjeseca knjige bila glagoljica kao posebnost hrvatske baštine, uvodni dio svakog nastavnog sata bio je posvećen glagoljici. Podsjetili smo se kako je nastala, zašto je važna za naš nacionalni identitet, istaknuli povjesne činjenice, sjetili se najznačajnijih glagoljaških spomenika, pričali o Bašćanskoj ploči. Uz pomoć straničnika s glagoljaškim slovima pokušali smo odgonetnuti natpise koje sam pripremila na glagoljici. Nakon glagoljaškog uvoda, uslijedile su glavne aktivnosti. U dvosatnoj radionici, učenici trogodišnjih zanimanja cvjećarske struke prelistali su slikovnicu Sunčane Škrinjarić Nezadovoljna bubamara i popričali o ovim simpatičnim životinjicama. Uz pomoć knjižničarke i dvije nastavnice, više o bubamarama doznali su pretražujući izvore informacija u knjižnici: Anićev Rječnik hrvatskog jezika, Veliki školski leksikon i Opću enciklopediju. Na radnim listićima napisali su odgovore na postavljena pitanja. Nakon radnog dijela, uslijedio je zabavno-kreativni sat. Crtež bubamare na cvijetu ruže su izrezali u više dijelova, svaki dio po uputama obojali, ponovo složili i zalijepili sve dijelove dobivši zanimljivu cjelinu. Za učenike četverogodišnjih zanimanja poljoprivrednog programa predviđena je ista radionica, no s nešto zahtjevnijim zadacima, u trajanju jednog školskog sata i bez likovno-kreativnog dijela. U samostalnom radu pretraživali su još nekoliko izvora informacija (stručne encikopedije, stručnu literaturu) i nastojali doznati što više podataka o bubamarama te ispunjavali radne listiće i iznosili izvješća. Za veterinarske tehničare osmišljen je nastavni sat s tri sadržaja: značaj glagoljice, razgovor o promicanju čitanja te izlaganje o biblioterapiji uz pomoć životinja ljubimaca. U središnjem dijelu koji se odnosio na čitanje i promicanje čitanja, istaknuli smo dobrobiti čitanja za cjelokupni intelektualni, emocionalno-socijalni i kreativni razvoj čovjeka. Učenike je posebno zainteresirala tema o druženju sa životinjama u terapijske svrhe. Predstavljen im je američki licencirani program R. E. A. D. koji je stigao i do naše zemlje (Istra). Djeca koja imaju govorno-jezične ili neke druge poteškoće, uz psa terapeuta čitaju naglas u knjižnici, osjećaju se bolje, sigurnije, hrabrije i postižu zamjetne rezultate. Pogledali smo i video prilog o psu dalmatincu Pepperu čije prisutstvo u jednoj američkoj školskoj knjižnici djeci pomaže savladati vještine čitanja. Učenici prvih razreda došli su sa svojim razrednicama na Sat razrednog odjeljenja u knjižnici posvećen upoznavanju s radom knjižnice i čitaonice, knjižničnim fondovima i pravilima posudbe. Uočili su tri bitna dijela knjižnice – posudbene fondove beletristike i stručne knjige te referentnu zbirku namjenjenu radu u knjižnici. Objašnjeno im je kako koristiti e-lektire i prostor čitaonice. A iz veselog video uratka Mr Bean u knjižnici doznali su što se može dogoditi ako smo nemarni ili nepažljivi kad čitamo knjige. Stoga knjige treba koristiti, ali i pažljivo čuvati! Više klikom ovdje |
Srednja škola "Braća Radić" Kaštel Štafilić |